måndag 2 februari 2009

Ilfrakt till Spanien



Sonen åkte med flyget i morse, från Öjn.Sen gick reste han vidare kl 15 till Spanien.
Strax efter ringer gubben och säger att skridskorna är kvar hemma. Inte möjligt sa jag, Han brukar sällan glömma något.Men visst var det möjligt, helt otroligt. Han har provat igenom 97 olika skridskosorter (finns det så många?) innan han fick tag i dessa, och de fungerade ändå inte, så han har värmt, och spänt med bräckjärn, klippt ur sittunderlag, och lagt som skydd för att skridskorna inte ska klämma.

Så står de kvar hemma!!

Jonatan var sur och plockade ur skridskorna ur hans trunk, han skulle betala ett klubblån, och straffet var skridskor ur, han hade dock ställt dem i hans rum, men tydligen såg han inte dem, så de kom inte med i morse.

Nu fick jag leta upp en av hans lägenhetskompisar på FB, och be om rätt adress. (förut när vi skickade skridskor, så hamnade de i Madrid och tog en månad innan de kom tillbaka) Sen ila iväg till posten och skicka dem , med dyraste och snabbaste frakten, 677 kr kostade kalaset oss, och de lovar 3-4 dagar, ska bli väldigt intressant och se om de hinner dit innan helgen, annars kan han inte spela.

Fick mess sen någon timme senare. Har landat, allt har gått bra. Svarade: Ja men du har inga skridskor med.

-Ja det har jag visst det.

- Nä det har du inte!

-Vaddå har jag glömt de i ishallen?

- Nej lillbror har plockat ur de ur väskan, för du har inte betalt klubblånet.
Sen ringde jag upp, han tyckte vi inte skulle skälla, men det var redan försent,.

Får se nu om de landar i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar