torsdag 19 februari 2009

Don´t fuck with me

Fan vad jag blir irriterad, vissa dagar känns det som om folk bara ska bråka med en, när telefonen ringer, tänker man ska jag svara, eller är det bara mer problem.
Den känslan har jag haft hela dagen.

Men när jag kom hem och telefonen ringde, så hade jag inte en tanke åt det hållet.
då jädrar, då var det en av Linus klasskompisars föräldrar, ja då hade Linus förstört deras dotters mobil och nu hade hon ingen och vi var tvugna o köpa en ny till henne. Ja, men sa jag, kan jag få prata med Linus först?

När sen Linus kom, så var hans uppfattning inte riktigt den samma, han tyckte att det var hon själv som ryckt tag i telefonen och den gått sönder, det är en vikbar, hon hade hållit överdelen och han underdelen.
Medans deras dotter då säger att hon hållit underdelen och Linus hade bara brutit den avigt, så den gått av.

Jag ringde pappan i fråga, och säger att de är två om saken, och vi inte ska betala allting, jag kan gå med på att dela på kostnaden. Nej säger han, Linus har förstört den ni får betala, den kostar 1300kr o köpa idag, den är ett år gammal och den kostade 3100 ny. Jamen ta ut den på drulle och vi delar på kostnaden säger jag. Nä vår dotter säger att Linus förstört det. Ja men här säger Linus att er dotter ryckt till i telefonen och de andra som var där håller med honom.

Varför låter då ni er dotter ha med mobilen i skolan, sa jag. De får ju inte ha mobil i skolan.
Då kontrar han med att Linus också har sin med. (Det får han inte av mig, men den är ännu hel ivf. )
Nåja skit vart, hade han varit lite smidig o inte så jävla otrevlig, kunde jag tänka mig att betala hälften. Nu ska han fan i mig inte få ett nickel. Han vägrar lyssna på vad jag säger, bara avbryter mig hela tiden och babblar på om vad dottern har sagt.
Jag hade nog tagit på mig hela skulden och betalt allt, om han inte krävt det av mig och varit så jävla otrevligt.
Skyll sig själv, nu får han nada! Jädrans pucko!

4 kommentarer:

  1. Vilken otrevlig typ! Jag kan riktigt se hur det ryker ur dina öron av pur ilska nu Maran... Det är rätt, ge dig inte.

    SvaraRadera
  2. Och det finns alltid bara en sida av en story ja....suckar...sicket jäkla pucko!!!! Nä, han ska banne mig inte ha nåt!!!

    SvaraRadera
  3. Sicken skitstövel! En tanke som slår mig är att visst är barnen försäkrade i skolan? Borde de inte kunna få ut pengar via skolan? Ja, förresten skit i och tala om det, då slipper han kanske och betala!I och med att de inte får ha mobil så kanske det inte funkar.
    Håll du i dina pengar Maran! De ska ju till Barca!

    SvaraRadera
  4. Ja jävla pucko! Är man lite smidig så kan det mesta ordna sig men en del har ingen känsla alls för det där...
    Heja Maran!

    SvaraRadera