torsdag 12 februari 2009

Banker ett gissel

Den ena värre än den andra i vad det gäller o logga in på deras sidor.
Jag får av olika anledningar logga in på flera, däribland
Swedbank , Nordea, Handelsbanken och SEB

Förr avskydde jag Handelsbanken, av två anledningar, de har jävligt knöliga menyer och namn på sina grejer och den andra anledningen är, att man har sin inloggning fast, svårt att gå in från vilken dator som helst. Därför skulle jag själv aldrig personligen vilja ha HB.

Men nu är den nästan snabbast o lättats o logga in på, ja om man då sitter vid rätt dator..
Mitt hat-objekt just nu är Swedbank, fy tusan för deras jävla dosa och alla siffror hit o dit som ska pillas i, du måste godkänna kontot (till o med) du ska betala till, ja eller bankgironr med en himla massa siffor på dosan.

Nordea står inte högt i tak längre heller, sen de införde sin dosa. Och SEB har också dosa och så massa dubbelkollar med siffror, där ska man också slå in i olika etapper, och knöliga menyer.

En annan sak som stör mig är att dosorna är som en miniräknare, sen när man ska slå in det på tangentbordet på datorn, ja då är siffrorna vända åt ett annat håll, det är som bäddat för kortslutning i hjärnan. Varför ha de gjort så?

Snabbast bank: HB
Sämst dosa o inloggning: Swedbank
Bästa menyer: Nordea
Sämsta menyer: HB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar