söndag 22 februari 2009

Kvällsrysare

Ikväll gäller det att vara på tå, om inte blir det sista hemmamatchen för den här säsongen.

Nyköping kommer på besök och matchen är väl ännu viktigare för dem. Deras supporter har redan meddelat att de kommer, hoppas de är lite lugnare denna gång. Vi ska hur som helst muddra de innan de går in, så de inte tar med flaskor o alkohol in.

Förra gången de var här, fick vi ringa polisen. Det hoppas vi slippa denna gång.

Hela huset snarkar, och rätt många sov här i natt. Jonatan har 4 kompisar som sover här. De såg på film och käka brända popcorn. Jag gick o la mig vid 23 jag var jättetrött, sen hörde jag när gubben kom hem vid 1-tiden och när alla gick o la sig då också.

Ingela o jag har bestämt att vi ska luncha ihop idag. Gubbarna ska iväg med någon på lunch inom hockeyn, så då tänkte vi att vi kunde göra detsamma. Vi säger att vi ska bowla, sa vi till varandra igår.

Förra gången vi skulle på ett möte, sa vi att vi skulle spela tennis, och karlarna fråga oss flera gånger om det var sant. - Javisst vi behöver lite egentid, körde vi på. De ruskade på huvudet och frågade igen, vi stod på oss och visste inte riktigt vad de skulle tro.

Jag förstår dem, att vi skulle spela tennis, är nog inte det optimala. :)

Men att bowla funkar ju, men inte en matchdag, vi har inte en chans att hinna. Vi har rätt mycket o stå i .

Petra var inte så bra igår heller, inte låtarna heller faktiskt. Var ingen som riktigt fastnade, skulle vara den här red fox då.

Det har snöat ännu mer inatt, tar det aldrig slut?

Det här är ju otroligt stort, tänk Mats Sundin (killen jag ska gifta mig med) kliver in i sin gamla ishall som motståndare och han får stående ovationer, så han blir helt tårögd. Då kan man snacka om att bli hyllad!

Så fick han sätta den avgörande straffen och blir hyllad igen! Fast han tillhör motståndarlaget.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/nhl/article4474720.ab

1 kommentar:

  1. Först Maran min vän vill jag försiktigt påminna dig om att du redan är gift...;o). Sen...bowla är både roligt och motion så jag kan bara önska dig lycka till att få in det i ditt redan så späckade schema. Sist men inte minst som svar på din fråga - nej ingen...faktiskt ingen endaste korv hamnade i min varuvagn ... egentligen mycket märkligt men jag tror att det var för att Emelie körde snabbt förbi de hyllorna :). Puss på dig!

    SvaraRadera