lördag 21 februari 2009

Flyt

Känns som jag har det idag. Allting rullar på rätt enkelt.
Kan bero på att jag hittade två par jeans till gubben, trodde jag skulle få betala 600 kr och fick betala 399:- Det kallar jag flyt, och att det sen passade perfekt, det kallar jag dubbelflyt.

Ska tilläggas kanske att jag gick in i affären för att köpa vantar till ungarna. Tyvärr var de för dyra, ska man köpa ett gäng, har jag inte lust att ge 100 kr styck. Nä bort till Rusta, där hittade jag för 49 kr, trodde jag, men när jag skulle betala fick jag ge halva priset. Trippelflyt?
Alltså det är rätt lagom att betala 24.50 för ett par handskar som ska tappas bort efter 3 dagar.

När jag kom till hallen, fick jag en cd från Svenska spel på framsidan står det så här: Hej är du en ava landets alla långkörare? Som stuvar in dig själv och halva hockeylaget i bilen kl 6.55 en lördagmorgon för att köra de 4 milen till den svåra bortamatchen.. osv
Jag blev faktiskt glad för skivan, herregud så mycket tid man lägger på hockeyn, det ska man inte ens tänka på.

Adams lag vann med 11-1, det var nästan lite synd om motståndarna, de är lite yngre och förväntas knappast vinna. Men de knattarna kommer knappt ur egen zon under hela matchen, och när de sen i slutminuten gör sitt enda mål, var de jättelyckliga. Tänk, nu kan de ha något bra o se tillbaka på, målet de gjorde. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar