fredag 20 mars 2009

Det kan bli rätt kul

Det är kul med plötsliga ting.
Ska dra det från början. Idag på lunchen sitter gubben o pratar med Jonas, de ska fira Gerda bägge två på lördag. (de fyller år på måndag då Gerda har namnsdag)
Bjud du några så bjuder jag några säger Jonas.

Sen åker jag till jobbet, på vägen dit, ringer jag min systerson o bjuder in deras familj på lördag. Hockey på tv från 16 och mat efter.

När jag ska sluta jobba, så ringer en butik och beställer varor till i morgon , och tjejen jag pratar med säger att jag ska komma dit, för kocklandslaget är där. Jag fatta nada, så hon skickar över luren till en annan. Då har de kockduell mellan vårt hockeylag, innebandylag o fotbollslag på ön
De säger att coachen står o steker köttbullar, jag blir full i skratt, och när jag åker hem, skickar jag honom ett mess, med orden: jag visste inte att du kunde steka köttbullar?
Får snart ett svar: Kom in o ät!

Jag berättar för gubben och så bestämmer jag mig för att åka på F&S har lite ångest för att det är dans, men vattaheck. Svänger införbi affären.
När jag kommer dit, så är Ingela o J där, och så hör jag, här kommer ju Maran, jag som skulle smyga mig på o fotografera...

Fler kändisar dyker upp, jag frågar om de kommer i morgon, och döm om min förvåning, när de redan vet om festen. Hur kan de reda veta? :)
Smakar maten den är jättegod, och man får bedöma den, de säger att fotbollsklubben skickat några löpare som gett dem dåliga betyg. :) Men självklart sätter jag toppbetyg innan jag ilar iväg igen.

Iväg till gympan, när jag kommer dit möter jag andra kändisar, som säger direkt, jasså det är fest hos er i morgon. Hmm, hur kan det ha spritt sig så.
När jag kommer hem ber jag gubben ringa o fråga hur många Jonas hade bjudit in?

Man är ju orolig om maten ska räcka, han rabblar ett tiotal, och därav folket jag sprungit på idag.
Så där har vi förklaringen, men alla väntar sig inte mat, säger han.
Men han har lovat o fixa tårta. :)

Nåja här kommer en bild på kocklandslaget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar