söndag 1 november 2009

Lera skog och motorcyklar



Kännns som om Fredag o Lördag varit väldigt intensiva, och soffan nu på söndagsmorgonen känns otroligt skön.


I fredags var det match igen, tyvärr förlora vi. Efter matchen gick vi till en kompis som fyllde 40-år, eller gick o gick, vi fick lift från hallen.


Men på natten fick vi gå hem. Vi var väl kvar på festen till halv 1 på natten, men efter att ha varit igång sen 5 på morgonen, kändes det som en bedrift.


Ingela o jag bestämde att vi skulle åka på GGN på lördagmorgonen, männen var ju busy med ishall och packning mm.


Sagt o gjort, vi kom iväg och kom i tid till starten också. Sen började knallandet. Och det var perfekt skönt väder, vi mötte på mycket folk vi kände till och vi fick grillad korv av Ingelas bröder i skogen.
Efter 4 timmars skogsvandrande, så fick man hasta hem och byta om, mamma fyllde år så kalas väntade. Då kände jag mig faktiskt rätt mör. Men det är trevligt när de flesta i syskonfamiljerna är med, vi hade inte så mycket tapp idag, Bara 6 stycken, och ändå är huset fullt.
Gubben o jag var nere o tände ljus på gravarna, det är så fint tycker jag när man kommer in och allting lyser av ljus, gravplatserna ligger som i en sluttning också, så man ser nästan alla ljus. Vi tände 3 ljus, Barnens farfar, min bror och syster.
På kvällen hade jag en fruktansvärd huvudvärk och pinade mig igenom någon film innan jag slocknade. Som tur är har huvudvärken gått över idag.
Finns massor att göra, tur att bluppmätaren är nere på noll, men jag ska se om jag kan ta en liten promendad-vända mot kvällen.


1 kommentar: