onsdag 11 november 2009

Datorn

Jag har lite ångest, och jag vet sedan ett tag att det här har varit på gång.
Vi har en sådan här dator man köpt genom jobbet och tiden för den går ut nu.
Min lilla söta bärbara dator, känns att det börjar bli trött, så det är inte så konstigt.
Men idag fick vi lappen på posten, lösa ut datorn för 2500 kr eller lämna tillbaka.
Inte tänker jag betala så mycket för den här. Inte när man känner att det är dags att byta upp sig.
Problemet är att jag inte vill ha någon stor båns. Jag vill ha min lilla nätta sak, stark som en häst och lätt som en mygga. Men hitta den idag. Jag har surfat runt på triljoner sidor, och kanske tittat lite för enkelspårigt, jag får nog vidga mina vyer lite.
Jag ska ha en rejäl processor ca 12 tum, inkl dvdspelare, helst hdmi, stor hd, gedigert arbetsminne o minst 3 usb´.
Men det är skrämmande, kollar man bara på usb, så finns det oftast bara 2 idag. Och många plockar bort sina dvd spelare. Sa jag att den inte fick väga mer än 2 kg?
Problemet är nog att min dator är nog inte tillverkad än. :)

1 kommentar:

  1. Ja, ibland är det inte lätt när man vet exakt vad man vill ha. Den här ligger väl rätt nära det du söker, men smakar det så kostar det :o) http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-12---14-tum/Sony-VGN-SR59VG(125097,3002)

    SvaraRadera