tisdag 3 november 2009

Jävla John Eva Dozzi


Året är 1963 och Beatles är på sitt första Sverigebesök. Det är fortfarande några månader kvar innan Beatles slår igenom riktigt stort över hela världen. På hotellet finns långa blonda Katja som pluggar musik och jobbar extra som hotellstäderska. En kväll blir hon uppkallad till ett av rummen för att städa upp efter en av killarna i bandet.

Där möter hon en stupfull John Lennon. Och det blir ett möte ingen av dem kan glömma, och som får konsekvenser för både John o katja många år framöver.


Okej vad tyckte jag då? Sådär kan jag kanske säga, jag vet inte hur många gånger jag tänkte: Är det här sant? Är det ett gammal ex som skrivit och blivit lurad på konfekten? Eller är allting bara dikt. Jag brydde mig inte om att kolla hur det låg till. Nu har jag kollat, nu vet jag. :)
Men visst jag läste boken till slut, jag var ju tvungen o få reda på hur det skulle gå, och visst är det kul att läsa om Beatles, jag tror faktiskt jag skulle läst den på ett annat sätt, om jag visste ifall det var sant eller inte. Kanske på ett bättre sätt.
Jag ger den 2 av 5 stjärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar