lördag 28 november 2009

Som vanligt

Lördagmorgon, vankar man i ottan. Först kl 5:00 sen varje halvtimme fram till 7, då gick jag upp.
Skulle ändå upp o väcka sonen som ska träna.
Har läst tidningarna nu och länkat till hemsidan. Vi vann matchen igår, vilket var kul och nödvändigt.
Sonen satt o såg/lyssnade på Winnerbäck och skickade sms hela tiden, för att jag skulle skicka resultatet. Han sa att han satt i samma loge som N. Sundström, så jag bad honom skicka en bild. Men sen vågade han inte ta kort, jag förstår honom, för det hade inte jag heller vågat. Man måste visa respekt och låta de vara ifred också.

Känner mig ovanligt nöjd med gårdagen, jag fick bra kred för saker jag gör innan match och så var jag iväg o hämta min systerson-son. Han var så lycklig att han fick gå på hockey, strålande lycklig. Då blir man glad.

Idag är det match i eftermiddag och i morgon är det två matcher.

Dessutom är det dags att hänga upp julstjärna och plocka fram adventljusstakar. Jag blir inte jättelycklig över såna saker, fastän det är fint med lite ljus i mörkret.
Skulle gärna slippa undan sånt, men då är det ingen annan som gör det heller. För ett antal år sedan frågade grannen tvärs över gatan om vi var jehovas. Det var väl efter 2:a advent eller nåt, så då fick hänga upp adventsstjärnan sent om sider. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar