tisdag 24 november 2009

Tufft

Här händer det saker, vet inte i vilken ända jag ska börja.
Börjar med det trista. Igår var ingen bra dag, först försov jag mig rejält, sen på lunchen ringde mobilen. Det var polisen, de hade min yngsta son där (i en butik) som snattat en guldnougat.
Blir man trött eller?
Vi har ältat detta hemma, avigt o rätt. Och denna son har varit helt emot sånt. Han sa själv, att han alltid säger till sina kompisar, att det är töntigt att sno.
Så gör han det själv. Suck!
Nåja efter att ha hämtat sonen, så sa jag åt honom att jag kommer o berätta det här för alla andra föräldrar i klassen. Han var inte ensam där, men det behöver jag inte berätta. Men att han åkt dit, och det kan vara bra för de andra föräldrarna att ta ett snack hemma.
Mota Olle i grind, som man säger.

Sagt o gjort, jag skickade iväg ett mail till alla i klassen. Inga anklagelser, bara berätta vad som hänt och att vi kunde försöka dra nytta av det som skett, och prata med våra barn. Så fler föräldrar slipper få såna trista samtal, som jag fick.
De tog det väldigt bra, jag fick stor respons. Nästan halva klassen har svarat och sagt att det var modigt gjort och att de var skönt att jag delade informationen med dem.
Det gör att man känner att det kan komma något gott ur det här.
Jag har också pratat med Läraren vid två tillfällen, först berätta jag det igår och sen ringde hon mig i morse och fråga vilka som varit med.

Innan hade jag messat och bett att, om de tog upp det, att de dessutom skulle försöka göra ett avslut. För sonens skull.
Igår så gick storebröderna på honom i tur o ordning, inte lätt att vara yngst alla gånger. Men till slut blev han förbannad o ledsen. Och jag tycker det skulle vara trist om samma sak händer i skolan också, att det bara ältas på och att de inte släpper saken.
Han har erkänt, bett om ursäkt hur många gånger som helst, han måste få gå vidare.

Känns konstigt att hoppa över till något annat nu. :)
Jag har köpt bärbar dator... :) Äntligen har jag bestämt mig, jag tror jag scannat hela internet, och kan allt om alla datorer. Får se om jag kommer bli nöjd med denna. Tyvärr, fanns den inte på lager, utan jag måste vänta tills de får in den. Det stod leveransdag till butiken idag, men den enkla går jag inte på. Får väl avvakta o se. Däremot vill jag har kameran som ligger i samma paket. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar