lördag 7 november 2009

Storseger

Ja igår vann vi med 7-1
Det hade jag inte tippat på innan match. Men kul som tusan.
Igår gick jag 6,5 km i ishallen, det kändes i fötterna. Och dessutom missade jag nästan alla målen, jag fick se 2 st, varav ett var självmålet. En snygg styrning av vår back mellan benen på vår målis. :)

I morse var jag uppe kl 5:30 o skicka iväg en son till Sthlm, han har två matcher att spela i morgon.
Och idag spelar son nr 2 match hemma.
Det är inte konstigt att allt kretsar kring ishockeyn..

Funderar lite på vad jag ska laga för mat idag. Gubben jobbar och en utflyttad son, och en bortrest son. Det gör att vi bara är 3 till maten. Känns jättekonstigt. 3 stycken???
Nåja får slänga ihop matchuppladdningsmat tidigt och sen kan vi kanske äta svampstuvningsfylld bergis till kvällsmat.
Det här med maten är lustigt, jag slipper gärna undan matlagningen om jag kan, men tycker det är kul ibland.
Men ska man laga mat till två kräsna grabbar, då tappar man lätt modet. De äter helst pappamat dessutom, typ kött o gratäng eller nåt sånt.
När jag lagar blir det thaimat, kycklingfilé eller nån rätt med mycket grönsaker i. Själva köttet är inte så viktigt för mig. Dessutom är jag inte mycket för pasta.
Därför var det bra när stora sonen bodde hemma, han o jag har rätt lika smak.
Nu får jag istället laga mat som grabbsen gillar och jag äter bara för ätandets skull.. Inte lika roligt.
Min mätare är i botten, trots alla kilometer igår. Mycket att ta igen i helgen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar