torsdag 2 april 2009

Gosat

Ja det gjorde jag för fullt igår, med Mias Astrid.
Först kilade jag tidigt från jobbet för att gå på möte i skolan med Linus. Det var faktiskt rätt bra möte. Alla hemma suckar o stönar inför mötet, men egentligen så har de varit riktigt bra hela 6:an.
Nåja vi märker av vissa tonårs-streck. Men från att ha haft assistent, till att klara sig helt själv. Ja det har skett en enorm utveckling. Dessutom märker ju lärarna att han är lite understimulerad ibland, engelskan tex. Han kan göra hundra andra saker, vandra runt prata med andra, osv. Sen när han då sätter sig o ska skriva alla orden de gått igenom, så klarar han de klockrent.
Och de andra eleverna har lärt sig, att man kan använda honom till uppslagsbok. Överlag är han väldigt duktig i alla ämnen, det svåra är att få honom att sätta igång med uppgifterna.

Nåja, efter skolan tänkte jag ta en springsväng, men så kom jag på Adams alla matteläxor som släpade, så vi började beta av dem, med en motvillig Adam och plus att vi hela tiden skulle gosa med Astrid. Men det gick bra.
Sista talet gav Adam upp, men Mia o jag gav oss inte. Nähädå, och till slut klara vi det, och såklart fyllde vi i det också. undrar om läraren märker någon skillnad på stilen? :)

Nu ska jag luncha med Mia o gubben.

1 kommentar:

  1. Summa summarum, en bra barndag. Man blir så glad när man får höra att det funkar för barnen, särskilt när man är orolig för att det är det motsatt man kommer att få skrivet på näsan. Bebisgos är inte så dumt det heller. Gosa vidare nu :o)

    SvaraRadera