fredag 10 april 2009

Dags o packa

Tur att dagen är lång då. :)
För det står inte endast packa på todo listan idag.

Igår städa jag, så det är klart, känns riktigt bra. Och så gjorde jag god thaimat, Tom yom.
Jag brukar alltid göra det på *mitt sätt* men igår på jobbet tog jag fram ett recept för att få med mig rätt grejer hem. Skrattade gott när jag läste 12st färska strimlade chili och dessutom 2 msk chilipasta. Jag tror inte familia får i sig maten med alla dessa chilisar, så jag tog bara två. Man blir nog så svettig ändå. :)
Visst det kan skilja mycket i styrka på dem, så ibland behöver man ha fler, men igår räckte det utmärkt med två. Jättegott!

Igår pajade sönerna min laddsladd till den bärbara datorn. Som tur var har jag en till, fråga var nu, bara var? Men efter en genomgång av lite kartonger här o var, så hittade jag den. Sicken tur jag har.

Igår när gubben hängde fram sin kavaj så provade Jonatan den, då kom jag på att J kan också ha kavaj på barndopet, och storebror plockade genast fram en till honom. Först var han väldigt skeptiskt, men nu är han riktigt på. Måste köpa skjorta på A6 säger han. Ja det kan jag nog offra mig på.
Största problemet är nog hur vi får av Limpan sina mjukisbyxor, får se om vi hittar något som kan passa honom också. Jag har sagt åt honom att han inte får ha mjukisbyxor på Barndopet, så risken är väl stor att han kommer i kortbyxor. :)
På tal om kortbyxor ska jag se om jag hittar lite sommarkläder.
Såg att Suss knota på vädret, men min vädermobil säger annat, den säger 18 grader i Barca tis ons och 7 grader i Visby samma dagar.
Det är helt ok.
Fråga sonen om vad man ska ha med, och ha sa, ta med några tröjor. Konstigt nog känns det som mina ord till Helena förut?
Men så är det nog, man behöver en tröja när man går ut på kvällen.

Undrar om jag ska boka bord till middagen första kvällen på plats, hittade ett shysst ställe rätt nära. Skratta lite när jag såg när resturangen öppna kl 21. Skulle kunna tänka mig att vi nordbor hänger på låset då. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar