torsdag 21 maj 2009

Reser iväg på 40-årsfest!

Men jubilaren vet inget. Ja eller vet o vet. Han och hans sambo vet att något ska ske ikväll. De har fått brev i lådan att de ska packa cykelpump, kåsa, sovsäck, finkläder mm
Och så blir de hämtade ikväll och skjutsade till en strandbod vid havet.

Vi är rätt många som åker, 10 par, så med andra ord 20 personer. Men vi åker inte förrän i morgonbitti, då med båten som går 07:00
Ska bli riktigt skoj.

Jag har haft en hektisk vecka, okej, den var väldigt kort. Men då vi får två helger på samma vecka, blir det otroligt intensivt. Vi har varit 1 man kort i 1 ½ vecka, så man ligger hela tiden efter. Och på Fredag överger jag också skutan så det är 2 man kort. Inte så kul för de som är kvar. De lär absolut få bekänna färg. Telefonerna ringer oavbrutet.

På hemmafronten har vi kallat inte min systerdotter som barnvakt. Det är populärt hos grabbarna, ja inte att vi kallar det barnvakt, utan att det blir hon som kommer.
Var i tisdags på föresläsning som hette Underbara ungdomar. Det handlade om våra tonåringar såklart, och de som pratade var, polisen, ungdomsgruppen, fritidsgårdarna mfl
Det visades filmer, och sketcher spelades upp, och efteråt var det utställning.
Riktigt bra faktiskt, och det jag tycker är kul, att mycket föräldrar kommer till sånt här.
Fast jag tycker att så många fler borde gå.

Funderar lite på vilka kläder jag ska packa? Kanske måste jag tvätta min jacka? Vad ska man ha på sig i morgonkväll? Oj nu blev det jobbigt.

3 kommentarer:

  1. oj, vad du var flitig idag och vilken tur att jag jiggade in till dig så jag fick se det för på min sida är det fortfarande tack till kommunen som visas ;o). Ha en underbar helg och jag säger som du se till mig en gång - ta trasan du hade roligast i senast :D! puss

    SvaraRadera
  2. Ha så kul! överraskningskalas är alltid roligt.

    SvaraRadera
  3. Vad spännande!! Såna överraskningar är kul! Berätta sen!

    SvaraRadera