fredag 1 maj 2009

Kinesen


av Henning Mankell uppläsare var Johan Rabaeus.
I den lilla byn Hesjövallen utanför Huddigsvall hittas 18 personer hallshuggna o slaktade. Endast 3 personern i den lilla byn, blev skonade.
Boken som jag stängde av i början för jag blev så rädd. Ingen bra kvällsbok när man är ensam och ska försöka sova. :)
Men det var i början och jag var inte beredd. När jag sen återupptog läsningen så gick det bättre. Och boken är riktigt avkopplande. Kanske lite tråkig vid något tillfälle, men det passerade väldigt fort.
Lite otrolig i sin berättelse om domaren Birgitta som hittar kopplingar till mordet som inte polisen gör. Men boken är bra, och första boken av Mankell som jag läser.

1 kommentar:

  1. Så du kom igenom den till slut :o) Ja, jag tyckte om den jag också. Haha, jag minns att ett stycke försökte jag få ett sammanhang i medan jag satt i minivanen från Phukets flygplats ner till Koh Lanta. Jag har för mig att det var delen när det berättades om han som basade på järnvägsbyggena, om dagboken han skrev. Jag minns lite luddigt för jag hade svårt att hålla mig vaken där..

    SvaraRadera