lördag 9 maj 2009

Jaja

Livet går vidare ändå, trots att Tre kronor förlorade. :)
Innan matchen ikväll, åkte Adam o jag till Maxi o handlade, tänkte baka lite bröd. Så vi skulle köpa rågsikt och smågodis till matchen.
Rågsikt är ju ingen vara som finns hemma hos oss, senast jag bakade bröd var nog 10 år sedan. :)
När jag sen stod o plockade i smågodis, så såg en godis läskande god ut, så jag puttade in den i munnen och tänkte genast på min man, som alltid äter samtidigt som han fyller sin påse. Står där o tuggar för fullt, när jag hör flera som pratar en bit i från och när jag vänder mig om, så jubel. Där kommer brandstyrkan, de ska också fylla godisförrådet inför matchen, och gubbens arbetskamrat, säger att äta godis när man fyller påsen måste helt klart ligga i familjen. :)
Snacka om att bli ertappad..

Hem o bakade faktiskt brödet också, *vågen* min massör ringde och skulle hämta midjebältet i morgon bitti, hon har nog inte hämtat sig från chocken hon fick, när jag sa att jag bakade. Så när jag bakat klart 23:15 tog jag bilen åkte ner i nästa kvarter. Gick in i deras tysta hus, la en limpa på bordet och midjebältet.
Av den stora vakthunden de har, hörde jag inte ett ljud. Han får allt ta o rycka upp sig. Lopphunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar