söndag 17 maj 2009

Grattis Norge

Låten var helt klart bäst. Vi hade lite vadslagning och valde 2 låtar var, jag hade såklart Norge med och så tog jag med Finland och den kom sist.. 2 st till hade med Norge, det var Linus o Fredrik, Linus hade med Estland och robbade såklart hem potten.

Pratat med stora sonen, han berätta att han öppnat taxidörren, sen vänt sig om och gått till moppen för att sätta fast hjämen som han inte ville ha med sig. Då tog de honom, moppen var inte varm, han hade inte tänkt köra, skulle ju åka med taxin, men no pardona, fetkört. Böter för rattfylla, spelade ingen roll vad han sa. Dessutom beslagtog de moppen, kostade 100 e att lösa ut. Pratade med advokaten de har i laget, och han sa att man aldrig får rätt mot polisen. Ingen idé att överklaga. Så det enda han kan göra nu, är att sälja moppen, så han kan betala böterna. Surt så det förslår.
Jag tycker han ska prata med Svenska ambassaden, åtminstone.

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj, nej, det finns nog inget annat val än att sälja moppen....

    Hurra för Norge som vann! Jag såg inte detta mer än slutet och att Norge vann... lite typiskt att Finland kom sist...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker faktiskt synd om din son... så jäkla tråkigt. Hur ska han klara sig utan sin moppe???

    SvaraRadera