tisdag 5 maj 2009

Klass 8

Jag har varit på föräldramöte ikväll, en annan mamma messa o fråga om jag skulle dit. Vilket var tur, för jag hade glömt det.
Hon hade själv fått ett mess från sin son idag, han hittat lappen i sitt skåp.
Min son berätta att läraren hade varit på eleverna om de lämnat lappen hemma, men det var inte många, men jag hade sa han stolt. Men då hade jag glömt det istället. :)

Det var ett väldigt nyttigt föräldramöte kändes det som, det känns så bra att få prata med de andra föräldrarna, för det är mycket som händer nu med våra tonåringar.
Samtidigt är det kul att träffa de andra, man känner ju pojk-föräldrarna från hockeyn. Vilket underlättar, och gör det enklare att ta kontakt vid andra tillfällen.
Samtidigt så är det kul att träffa sonens lärare, de är rätt sköna.

Idag har det varit mulet och på eftermiddagen har det regnat, men inte är det mycket regn som kommer, skulle nog behöva mer.
Rätt bra av Helena o berätta för mig att det regnar i skåneland idag också, då kan man ge sig på dessa skåningar(som ringer till jobbet) , som försöker med 26 grader o sol varje dag. Ha! Idag gick jag inte på det. :)

1 kommentar:

  1. Haha, man ska inte låta sig luras. Alltid finns det någon som ärligt säger hur det egentligen är ;). Fast ikväll kom det faktiskt lite sol men värmen är som bortblåst. Ett plus är att pollen minskar drastiskt i regn :). kramiz

    SvaraRadera