lördag 30 januari 2010

Twilight om jag kunde drömma -Stephenie Myer


Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. OM JAG KUNDE DRÖMMA är en intensivt sinnlig och utomordentligt spännade kärleksroman.

Nu har jag läst ut första boken. Det är en ungdomsroman, och jag hade aldrig läst den om inte Mia tvingat mig att se filmen.
Men jag fastnade totalt, jag vet ju vad som ska hända (jag har sett filmen) Men ändå gillar jag den stenhårt. Jag kan inte ens komma på vad det är som gör att jag gillar boken, allting runt om och hela storyn, borde tala för att jag inte ska gilla den.
Men så är inte fallet, jag säger bara läs den. Den får 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar