onsdag 13 januari 2010

Den vita liljan - Elisabeth Nemert


Uppläsare Louise Raeder
Catherina föds år 1460 i Palermo på Sicilien. Hennes mor dör i barnsäng men hinner uppfatta att den lilla bär på en ovanlig inre styrka. Av fruktan för att den känslokalle faer ska undertrycka flickan, bönfaller hon sin svägerska att låta dottern växa upp hos henne i Messina Hon får en lycklig barndom och uppfostras till en sofistikerad renässansdam som även är en mästare på ridning o fäktning. Men när fosterfadern dör slås hennes tillvaro i spillror.

Ja ni hör själva, det låter som en riktig Harlequin roman. Jag fastnade nog för den för att den handlade om Sicilien. Författaren fick med massor i sin story, det hände något mest hela tiden och var väldigt bra. Med kärleksroman-mått, mätt. Den får 3 av 5

1 kommentar:

  1. Smart att göra så här med böckerna. Ska se om jag också ska fila på de jag hittills läst. Nu är jag inne på årets femte redan, helt enkelt för att jag är lite sjuuuuuuuuuuuk och bara orkar ligga och läsa. ;o)

    Reseplanerna.. ska vi säga Edinburgh? gärna för mig! Där lär det finnas mycket skoj att se, spökvandringar bland annat. När drar vi?

    SvaraRadera