onsdag 13 januari 2010

Edward finningans upprättelse - Rosenlund & Hellström


I Sverige blir en man vid namn John Schwarz häktad för misshandel på en Finlandsfärja. Det är något som inte stämmer med John, vem är han egentligen? En man utan identiet?
En man som egentligen borde vara död? I Usa förbannar Edward Finningan sitt öde. Hans dotter blev mördad och han själv blev snuvad på upprättelse.
Boken tog tid för mig att läsa. Och jag hade väl lite svårt att få det där riktiga intresset för boken, själva storyn är lite finurlig och avslutet inte vad man väntar sig. Men däremellan ibland en lång jäspning. Jag får tyvärr ingen riktig känsla för personerna i boken. Det kändes rätt bra när jag läst ut den och fick lägga den på hyllan. Väl värd att läsa så jag ger en 3:a /5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar