måndag 4 januari 2010

Omtumlande


Min kompis skulle berätta något, jag såg direkt att det var något jobbigt, för hon kämpade med tårarna.

Då sa jag: Börjar du gråta så gör jag det också, till slut satt vi med tårar som rann och skrattade samtidigt.


Hon berätta att hon skulle skiljas och att de redan hade separerat mellan jul o nyår. Så snabbt gick det, när de väl tagit beslutet.

Jag tyckte det var väldigt ledsamt, de fanns inte med på listan (om jag nu skulle råka ha en sån lista) bland folk som separerar.

Efter en stund sa hon: Åhh de var för jädrans skönt att få skratta.

Skönt att det jobbiga samtalet, kan förvandlas till något bra. Att man får skratt/gråtande berätta trista saker.


1 kommentar:

  1. Det var trista besked. Det måste ändå vara skönt för henne att få sitta och skratta mitt i allt jobbigt tillsammans med dig.

    SvaraRadera