söndag 17 januari 2010

Stackars stackars

Limpan, jag har skrivit det förut och skriver det igen.
Han kräks och ligger bara o flämtar i sin säng. Försöker få i honom alvedon för att få ner febern. Baddat honom med våta handdukar och nyss gett honom samarin och ipren.
Man känner sig så maktlös. Tror jag måste gå upp på natten och ge honom alvedon, för att han ska slippa dessa jävliga feber kräkmornar.
Jag har arbetspass i ishallen idag, men jag tror Adam får ta det, eller så får Adam vara hemma o jag i hallen. Man vill helst inte lämna Linus ensam för länge.

3 kommentarer:

  1. Men stackarn så jobbigt han har det. Hoppas han kryar på sig snart. // Maya

    SvaraRadera
  2. Usch vad det är långdraget. Måste kännas väldigt oroväckande.
    Stackaren!

    SvaraRadera
  3. Ok, då kommer ett tips till här. Linus lär inte gilla det, men det är att du ger honom Alvedon suppar. Kanske kan han peta in dem själv, för mår man illa och har svårt att svälja så är tabletter inte kul.

    Hälsa lille Limpusen från oss.. gudars så synd det är om honom :(

    SvaraRadera