onsdag 13 januari 2010

Stackars Limpan

Han har legat på soffan i en vecka nu, och kallat på den som varit hemma: Jag är törstig. Snälla kan jag få saft, kan jag få vatten. osv.
Febern har blivit högre för varje dag. Och idag, kom först sjuksyrran hit, sen därefter fick vi en tid till doktorn.
Det konstaterades körtelfeber. Det kommer att ta några veckor, till och med månader innan han är frisk igen.
Han är helt slut stackarn, att gå till köket är som att springa till affären säger han. :)
I morse hade han så hög feber att han kräktes, senare idag när vi gick ut till bilen från doktorn också.
Ikväll har jag sympatiserat med honom i soffan, men ju längre man sitter/halvligger här, desto tröttare blir man.

1 kommentar:

  1. Åh fy. Stackaren. Minns du sommaren när jag hade Cissi med i husvagnen och hon hade körtelfeber? Det tog henne hela sommaren att bli bra, och hon blev inte pigg på riktigt förrän långt in på hösten. Det sägs dock att ju yngre man är, desto lindrigare blir det oftast. Håller tummarna för att Linusen snabbt blir lite piggare.

    SvaraRadera