torsdag 28 januari 2010

Skotta skotta skotta

Är hemma idag, men vakna av mobilen redan kl 6:00 då stod sonen fast med sin bil. Vi bestämde att jag skulle komma ut, och vi skulle skotta loss den och flytta den från vägen. För den stod mitt i vägen
Sagt o gjort, ut o skotta fram bilen, knuffa på grannarnas bilar så de kom loss, för de satt ju fast här o var på gatan.
När jag kom ut till sonen, så parkera jag uppe vid stora vägen, och gick ner.
Vi skotta en plats på sidan, skotta loss bilen och flytta den. Då kom snöplogen. :)
Skotta fram bilen igen och fick upp den från backen. Fler som skulle till jobbet hade då kommit fram till oss. Så jag skjutsa två stycken till jobbet. Hem o skotta infarten igen, skjutsa sönerna till skolan.
Hem, då hade snöplogen varit här och jag kunde inte komma in i vår infart, utan skottade den för 3:e gången idag..

2 kommentarer:

  1. träningsvärk snart??

    kram Monica R

    SvaraRadera
  2. Ja, här har det också skottats en massa. Jisses vad snö vi fått.

    SvaraRadera