lördag 17 oktober 2009

Vädret är

skit och inspirationen är noll. Hur ska man ta sig ur det här läget?
Det är en del att stå i idag, så här lär man inte bli sittande o tjura så länge. Men jag kan väl passa på medan jag har chansen. :)
Huset är tyst, två har redan stuckit iväg på träning, men det är flera som behöver ruska igång sina kroppar, de har matcher o träningar.

Jag behöver nog städa, är inte så lockande. Kan nog hitta på något annat där..
Föresten så är jag uppsatt på Cafeteriaschemat idag på matchen, så jag ska nog få dagen att gå ändå. Min linjebroder/syster har lämnat VO så jag får ta det själv. Sånt brukar ordna sig, får man för stressigt, brukar någon annan i kön rycka in.

Men på tal om att gå. Det behöver jag göra i massor. Har varit sjuk och hemma från jobbet några dagar, och det straffar sig på bluppmätaren.
Fick Adams lunta med papper inför utvecklingssamtalet. Och överlag tycker jag det verkar bra, bättre i år än förra faktiskt. Verkar som lärarna har lärt känna honom bättre och vet mer vem han är i år. Han är inte den som syns o hörs mest precis. Inte som mina andra två juveler på högstadiet, de är då tvärtom.
Men han har då spanskan som han behöver plugga på bättre. Det lustiga är att Adam delar rum med stora sonen, som som bott i Spanien, jag sa till dem att hädanefter får ni bara prata spanska i det rummet. :)

Vet inte om jag skrivit om det tidigare, men systerdottern har planterat ett frö hos mig. Ett Mexicofrö. Alltså jag har hela tiden sagt att det inte blir någon längre resa denna vinter, men hennes ord gnager på ändå. Ingen vill åka till Mexico nu, när influensan börjat där. Priserna att resa dit går ner, och Us dollarn är hyfsad. Vi bevakar säger hon. Och visst kan man få såna priser de reste för sist, kan det funka. Men då ska man vänta på att de kommer bra flygpriser på NY eller nåt.
Det är ett rätt stort gäng i bekantskapskretsen som ska åka till Thailand i år. Igår när vi pratade, så berätta dem att de hade stora problem att hitta bra priser, då kommer Systerdotterns ord bak i huvudet igen. Ett litet mantra som matar på: du hör hon har rätt, åk åt andra hållet. :)
Jag tror hon visste mycket väl vad hon gjorde, vi är rätt lika så. Allrahelst när det gäller resor, och det var jag som fick med henne till Mexico sist.
Vi får se vad det blir av det.

2 kommentarer:

  1. Åhh Mexico låter spännande! =)
    Ja du spelar man inte kan man inte vinna!!
    Grattis till din vinst! *ler*
    Här är vädret helt ok...
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter helt rätt att åka på det hållet. Vi åkte till Costa Rica på vår bröllopsresa för ett par år se'n - vilken resa! Det landet vill jag tillbaka till. Idén med ett spanskarum var perfekt, håll fast vid den! :-)

    SvaraRadera