söndag 18 oktober 2009

Blåst på Kalajs

Igår blev man blåst på kalas, min kompis drog till Stockholm istället. Jag förstår henne faktiskt, det känns inte så viktigt o fira dessa födelsedagar längre. Inte sina egna i varje fall. :)

Dagen igår, var nog som den började.
Maken och stora sonen fick hjälpa till i Cafeterian, för det blev lite mycket att hinna med. ´Vi sålde riktigt bra, tycker jag.
Tyvärr förlora vi matchen, det var mindre kul.

Och maten blev sisådär med, så till slut bestämde vi oss för pizza. Vid middagsbordet blev det mycket spanska, och många garv. De orden som fastnar hos grabbarna är de sämre orden kan jag tänka. Så länge snacket ligger vid maträtter o ingredienser, då hänger man själv väl hyfsat med. Man jag har ju läst en o annan meny. :)

Veckan som kommer har ungarna höstlov. Misstänker att deras dygn i vaket tillstånd kommer att ligga mellan 13:00 till 01:00 i bästa fall.

Idag ska den yngsta hockeyspelaren i familjen spela match, sen på kvällen är det föräldramöte.
Gubben har åkt med A-laget på bortamatch, och då blir det min uppgift att laga mat. I o med pizzahämtningen igår, så får jag verkligen laga mat. Går inte att komma undan där inte. :) Dessutom är kylskåpet skriande tomt. Adam cyklade iväg igår kväll o köpte juice o bröd till fruktost. Men middagen då? Mellan match och föräldramöte ska det klämmas in, så det är tidspress också. Kanske kan man lura över det till stora sonen, som inte är på bortamatch på grund av hjärnskakning.
Nä det reder sig nog. Känns som det kan bli Risotto på falukorv idag.

2 kommentarer:

  1. Risotto på falukorv är inte helt fel det heller..:)

    SvaraRadera
  2. Här är det inte lov förrän nästa vecka, guskelov jobbar man ju :-).
    En utmaning till dig finns hos mig.

    SvaraRadera