måndag 5 oktober 2009

Det straffar sig

När man åker iväg över helgen, får man lida för det hela arbetsveckan efter.
Vi åkte till Sthlm i lördagsmorse, jag, Adam o Linus, vi tog bussen till city.
Där skulle vi få hämtning, vi skulle bara...
Hur som helst när vi gick förbi hötorget sa Linus något om om stan, och jag frågade honom om han aldrig varit inne i Stockholm? Nä sa han.
Och det stämmer nog, vi har alltid bil när killarna är med, det är bara när vi är själv som vi brukar vara inne i city, annars blir det något köpcentrum istället.

Nåja svängen blev kort, planerna ändrades och gubben hämtade oss istället. Vi åkte till Södertälje och gick på matchen Södertälje - Modo, den var riktigt tråkig och Modo spelade dåligt.
Därefter vidare till nästa ishall och såg när sonen spelade i Gnesta.
Klockan rusade såklart på och vi funderade lite vad vi skulle äta, då fick vi mess om att det fanns paj till oss när vi kom fram till Täby. Ljuvligt med såna mess. :)

Dagen efter skulle sonen spela igen kl 11, så iväg till Gnesta igen. Därefter fick vi logistik problem igen, gubben fick skjutsa oss till Södertälje där vi tog pendeln, vi insåg också att vi tjuvåkte..hmm
Ja jag hade väl fått breda på med Gotländskan om vi blivit påkomna, men det var aldrig vår mening faktiskt.
Vi skulle se vårt kära Ö-lag spela och vi kom fram i god tid, fastän vi fick knalla en bit. Bra för mojängen, men det händer inte så mycket med den när man har lunka takten med grabbarna. Så när jag klev av båten hade jag ännu 5 minuter kvar på min mätare och jag fick hoppa skutta lite i köket kvart i tolv på natten. :)

För att återgå till matchen, så fick jag samtal från gubben att de satt fast i bilköer, men de kom in lagom till matchstart. 5 minuter senare dök en kompis upp, hon som absolut inte hade tid. :)
När vi gjorde mål, insåg jag att vi ö-supporter var rätt många. :)

Vi vann matchen, eller vi skåpad ut motståndarna med 6 mål, mot 1 kändes riktigt skönt, jag o kidsen liftade med bussen till båten.
En båtresa som vi trodde skulle bli väldigt gungig, men det var ingen större fara. Det var nog tröttheten som var jobbigast, och att sen börja jobba kl 5:30 i morse, kändes ännu jobbigare.
Men det gick.

Ja just det, yngsta sonen fyllde år igår, han tyckte vi inte var så roliga som tvinga honom från ishockeymatch, till ishockeymatch på hans födelsedag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar