måndag 26 oktober 2009

Mari Jungstedt Den dubbla tystnaden


Försommaren blomstrar och de goda vännerna från villamående villaområdet i Visbys utkant reser iväg på sin traditionella semestertripp.

I vardagen delar de allt, barnpassning, trädgårdsskötsel, middagar o motionspass.
Årets utfärd går till Fårö, där Bergmansveckan stundar.

Men så skickas ett sms som blir läst av någon annan än den det var riktat till: Har hittat Bergmans hem. Helt öde. Vill ha dig. Nu. Sugen på att leka på ett ställe som överträffar alla andra?
Otroheten är ett faktum. Raseriet tar överhanden och konsekvenserna blir förödande.
Ja Mari Jungsteds böcker, de kastar jag mig alltid över, så fort de kommer ut, sen är den slut innan jag anar det.
-Det var lite roligt med den här boken, när jag insåg att dessa "vänner" i boken, bor granne med mig. Jag trodde först det var några gator bort, men insåg sedan att det var kvarteret brevid vårat. Kändes nästan som man hade lust och gå och snoka runt lite där och se om det verkligen fanns där. :)
Jag vet inte om själva storyn är något särskilt egentligen, det börjar bli lite samma samma. Men miljön är det kul att läsa om. Man är lite förbryllad vem mördaren kan vara en kort stund, men hålls inte på sträckbänken speciellt länge.
Spelar ingen större roll, jag kommer att slänga mig på nästa bok också, direkt den kommer ut.
Den är lättläst o bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar