torsdag 15 oktober 2009

15-åringen

Ja han som var på drift inatt. Honom messade jag kl 10:00 i morse och fråga om han var på sin praktikplats. Senare hemma på kvällen, undrade jag vem som snarkade så rutorna skallrade, måste vara äldsta sonen, kollade i hans säng, näää den var tom.
Men på soffan låg den förlorade sonen, men en tom tallrik på soffbordet brevid och på rygg snarkade han för fullt.
Jag närmade mig lite försiktigt, alltså han kan veva rätt bra när man väcker honom, känns lite säkrare på morgonen, när man kan dra i tån, eller kittlas under fötterna.
Nu fick jag då försöka puffa till honom lite försiktigt, han skulle ju träna, och torsdagsträningen är något han för sitt liv inte skulle vilja missa, då är laguttagningen till helgen. Missar man det, är man rätt körd.
Jag fick ingen snyting, och jag behövde bara säga till två gånger (kors i taket) men som tack fick jag skjutsa honom till hallen.

Efter det har jag varit o lämnat in småpengar i en butik. Fy vad jag avskyr småpengar. De är tunga att släpa på och för att bli av med dem måste man betala. Vilket system egentligen, bankerna vill inte ha pengar, och helst inte betala ut pengar. Varje gång jag kommer o sätter in pengar får jag skäll, och vill man ha växel, så får man en uppläxning att det är loomis som sköter osv Och att banken inte har så mycket.
Men vi små nasare, som inte har något avtal för växel (ja annat än att lämna in pengar) vi får stå ut med skäll från bankpersonal mest hela tiden.
Och loomis, ja de tar då avgifter för allt, om de är fel lagda i påsen, eller om man räknat fel, lägg i en 20-lapp för mycket, ja eller för lite och du får genast betala 50 kronor. Surt!
Men tillbaka till småpengarna, tack o lov tar butikerna emot dem. Men att bära dit dem, att komma till skott med sin kasse småpengar, det tar tid.

Men ikväll blev det äntligen gjort, sen en vända för att hämta 13-åringen hos tjejen, hem sortera papper. Kollade SoS gute och sorterade i reklampauserna. Såg inte hela, men jag tycker pojkarna sköter sig, det är verkligen rätt killar som visas mest och att bilderna från ön är jättefina.
Gubben har hållit sig undan, i vanlig ordning. Jag förstår honom, det finns andra som vill vara där framför kameran, låt dem vara det.
Vi diskuterade nyss om vi ska gå på galan, vi gör nog det. Fast vi från början sagt att vi inte ska.
Nu är det dags att natta

1 kommentar:

  1. Visst är det irriterande? Alla dessa avgifter hit o dit som bankerna är så glada i! Tur det finns småbutiker :-)
    Jag lyckades faktiskt se din gube förra året, i år har jag bara sett programmet en liten stund, har lyckats missa att det börjat igen. Får skärpa mig!

    SvaraRadera