söndag 4 januari 2009

Snart dags för jobb igen

Nåja bara en dag, det kan man faktiskt ta. Jag fick en semesterdag i fredags, och det var guld värt.Mobilen satt igång redan kl 8:00 sen var det igång i ett. Men jag var med Adam en sväng på stan, så han fick köpa en ny mobil, sen iväg o handla, fixa mat, innan jag skickade iväg honom med båten.

På kvällen var det match, och vi hör o häpna vann. Vågade inte riktigt tro det innan, och hela hallen var full med folk. Otroligt kul.
Idag har vi varit i ishallen o sett Jonatan spela hockey, de åkte på däng, men gjorde väl i stort vad de kunde, så det var inte så mycket o hänga upp sig på.
Ikväll vann Alaget på bortais, nu är vi på gång. :) Nåja vi får nog bita i det sura äpplet på fredag, då serieettan kommer till vår hall.Hoppas ändå att vi kan bjuda på en bra match och inte ligger under med 0-4 efter första perioden, det är inte så kul.

Vår lilla Astrid med familj åker hem i morgon, det börjar bli tomt i huset, Färre o laga mat till. Igår festade vi till det ordentligt. På god mat alltså, Gubben jobbade och blev inte så glad när vi messade över bilder på våra planksteker. Alltså innan vi satt in de i ugnen var de inte så snygga. Men de kom ut som underverkt och doftade ljuvligt.


Men mina plankor höll på att gå i stöpet, jag planerade maten redan på förmiddagen och skulle åka till Claes Olsson och inhandla själva plankorna. Jaa, då var dem slut!! Ahh, jag beklagade mig till höger o vänster, sen förbarmade sig min kompis över mig och jag fick låna 4 st. Perfekt, det var ju till mig Jonatan, Mia o Jonas.Till det hade jag gjort eget vitlöksbröd.Mmm det blir plankor väldigt snart igen, det kan jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar