lördag 5 september 2009

Det har runnit lite vatten


under broarna, sen sist. Svårt att få tiden att räcka till i vanlig ordning.

I förrgår funderade jag på varför vi har så många tv-apparater? Jag ser då aldrig på teve, men någon här i huset gör det tydligen. :)

Igår landade jag dock en stund i soffan, såg Sveriges damer släppa in några skitmål, sen knäppte vi över till friidrotten.


Igår på eftermiddagen funderade jag på om jag skulle iväg till F & S. Det var ett pulsmedel, och när man inte rört på kroppen på hela sommaren, kan det bli en tung uppgift. Men när det var favoritledaren som höll i passet, kändes det dumt att missa. Någon timme innan kom jag på att jag kunde messa Kerran och fråga om hon hänger på? Då kan jag inte hoppa av i sista minuten själv heller. Sagt o gjort, hon drog lite på det, men haka snart på. :)

Efter passet tackade vi varandra, vi var så nöjda med oss själva. Snacka om perfekt avslutning på veckan.

Nu får vi se till o spika in minst två pass i veckan under hösten. Synd bara att jag kommer att missa många fredagar, det är annars bästa dagen tycker jag. Gympa mellan 5-6 sen kan man få fira helg med gott samvete.


Igår kväll, ringde det i gubbens mobil några gånger, det var Hockeylaget som var ute o cyklade på sitt träningspass, alltså för att göra något kul o annorlunda, de skulle ta vissa mms bilder innan de kunde gå vidare. Där en var av gubben, han fick skiftande betalt av grabbarna kan jag säga. :) Ett gäng var förbi o fota, medan han stod o lagade maten, jag kan säga att det inte var någon porträttbild de var ute efter precis. :)


Ikväll har de inkilning, och ledarna har bestämt att träffas o göra nåt, förmodligen hänger man på där, och det har pratats om sill o potatis.

Frågan är om vi ska vara här, då måste jag nog se till att få bort några kartonger. I värsta fall åker de in i sovrummet och till med dörren.

I bästa fall, så kan vi vara hos någon annan. Som har lite bättre hyfs på sitt hem. Än så länge bor alla huller om buller. Två i varje sovrum och ingen i sitt *eget* sovrum. Men ingen verkar bry sig speciellt, för de gör inget åt saken.

Lägger in en kvällsbild på sommarens aktiviteter. Son nr 2 åker. Vädret kom till slut, sommaren kommer senare o senare för varje år. Vi kanske skulle skjuta fram våra semesterperioder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar