söndag 27 september 2009

Skönt med Söndag

Jag njuter för fullt, bara sitta o surfa i godan ro, i det tysta huset. Otroligt ljuvligt.
I går var jag seg som en zoombie, tror att den tuffa veckan, med all stress o press, gav sitt utslag igår. Luften gick ur en och jag orkade inte mycket alls.
Jag jobbade faktiskt hockey några timmar på fm, men sen tog jag det lugnt.
Vi städa ur husvagnen, körde iväg med den, handlade och var förbi fammo en sväng. Tvättade ett antal maskiner, tyvärr tog sköljmedlet slut.
Sonen nr 2 var i Kalmar, de spelade 3-3 men enligt hans egen utsago så borde de ha vunnit.
Läste på hans FB att de tydligen har match idag också, men här hemma då.

Son nr 1 låg mest hemma under kvällen o snörvlade, puttade i sig de flesta vitaminer han kunde hitta, och försökte få iväg mig till affären för att köpa blåbär. (Bra för kroppen)
Det är väldigt många som är borta från laget, i matchen i fredags var 4 sjuka och 2 stycken till har rasat ihop under lördagen. Så det blir ett tunt o sjukt lag som åkte iväg i morse.
Sonen ville absolut inte bli sjuk också, därav vitaminladdningen. Fast de hostar o snörvlar de flesta.

På min dagsagenda står det: jogga eller F&S, nu krockar F&S med hockeymatchen, så det får bli det förstnämda. Handla sköljmedel o tvätta, Fakturera.
Få se hur många blir vi till middag idag? 4 stycken, får bli pasta carbonara idag. Det funkar bra inför hockeymatch också.

Har lyssnat ut en bok idag på morgonen, jag har hållit på med den jättelänge, tycker inte det varit bra, så jag har somnat direkt.
Igelkottens Elegans med Muriel Barbery, när tyvärr den får inte många stjärnor av mig, en av fem möjligen. Den var inte skitdålig, jag har ju lyssnat ut den. :) Men jag fick för mig flera gånger att den utspelades på 1700 talet, sen varje gång de nämnde någon ny teknologi, eller någon annan händelse som hänt på 2000 talet, så ryckte jag till och kom på att den faktiskt var från idag.
Jag gillar inte böcker, då det mest snackas runt och de inte kommer till saken, själva händelseförlopper sinkas hela tiden, för att man ska prata tillbaka om allting. Så boken står mest o stampar.

Det bästa med att han läst ut en bok, är att man får fundera på vilken ny man ska börja med. :)

1 kommentar:

  1. HEJ HEJ
    Kikar in...full rulle med hockeyn som vanligt...Lät skönt att sitta och slappa i soffan =)
    Ha det bra
    KRAMAR

    SvaraRadera