lördag 26 september 2009

Idag ska jag inte


tänka hockey ens. Bara slappa.

Eller naj, jag ljuger, måste ju kolla hur det går för sonen, och sen ska vi plocka ur husvagnen och vinterparkera den.


Kameran ja, den som jag ska köpa är en Canon 500D, jag ska byta upp mig hade jag tänkt. Min har några år på nacken och jag känner att det är dags för en ny.
Jag är ju väldigt nöjd med min Canon jag har innan, så jag skulle nog inte vilja byta märke.
Den nya har filmfunktion, men det är knappast därför jag köper den, jag vill ta bättre bilder helt enkelt.
Har jag tur, får jag någon tusenlapp för min gamla.
I morse vid frukostbordet, så satt gubben o jag och konstaterade att vi bränt all semester i år redan. Vi brukar faktiskt ha lite *sparat* Nu la jag rätt mycket på hockeyn faktiskt. Men jag har lite sparad semester som jag nog snart börjar plocka av.
Stora sonen hade varit o köpt frallor, vilket var jättegott. Märks att lönen har kommit. :)
När han skulle iväg, provade han min lagjacka och fråga om han fick låna den, sen beklaga han sig att han inte hade råd att köpa någon jacka nu..
Ja det kan jag kanske förstå, inte med i dessa prisklasser hans jackor ligger på. :)
De stora grabbarna i familjen byter rätt friskt kläder med varandra, rent storleksmässigt skiljer det inget trots att den ena är 15 och den andra 28. :)
De har liknande smak och är inte ogina mot varandra, vilket är rätt skönt.
Stora sonen har kollat om han får tag på lägenhet nu. Flyttar han nu, sjunker matkontot drastiskt. Men på samma gång är det lite tråkigt, för jag trivs att ha honom hemma. Även fast vi alla bor o sover hur som helst. Nja föresten inte jag, min säng är min säng, den rör ingen. :)
Nog svamlat, dags o göra nytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar