fredag 25 september 2009

Dags å blågga

Dagarna rusar. Och jag ligger i som en rem för att hinna med.
Igår när jag laga mat, så ringde mobilen i ett, hockeyfeber kallas det. Inför matcher är det hett. Inför seriepremiären hemma, är det riktigt hett. Men kul som fan! :)

Idag på matchen var det en som la armen om mig (ja han var lite onykter) mhåste fråga en dhum flåga, vhist äre du som är johnnies mamma?
Han hade lagt märke till att jag brukar ha Barcakläder ( och jag som klagat på att jag aldrig fått några) :)
Jaja jag kunde lugna honom att frågan inte var dum, jag var Johnnies mamma, tror många är osäkra då vi inte har samma efternamn.

Ikväll var matchen kul som tusan, vi vann ju. :)
Jag var uppe med tuppen, jobbade några timmar, sen slöt jag vid 10-tiden, drog till hallen och sen har jag bara fixat med hockeyn. Nu är jag klar klockan är 23:45
Men alla är glada och vi är mer o mer sammansvetsade vi som arbetar runt om. Och idag var det rent enkelt o jobba under matchen. Gäller bara att det är rätt folk som jobbar som funktionärer.
Efter fick jag beröm av Domarna att det var riktigt bra skött, allting runt om från deras synvinkel. Och det känns ju bra. För jag har roddat med det mesta, bokat taxi, flyg o boende och sen skickat trevliga o glada sms, med vad som gäller och vid ändringar. Tusan också om de skulle ha nåt o klaga på. :)

Alltså det är inte bara jag som jobbat, vi har alla legat i som iglar med sponsorer osv för att få det klart. Så alla har jobbat like hell. Ja sen finns det alltid någon som glider lite på sidan, men oftast tycker jag att man får ta det. De har heller inget betalt för det dom gör. Och ska man reta sig o gnälla på att de gör mindre än en annan, så blir det bara trist stämning istället.
Men det jag kan reta mig på, är om någon säger ATT de ska göra det, och sen skiter i det. Då är det bättre o säga att man inte hinner från början.

På jobbet ska vi tävla med varandra, ja eller vi som jobbar på mitt företag tävlar mot våra andra företag inom koncernen. I motion!
Alltså jag kan säga att jag ligger SIST! FAn alltså, att jag ska hinna ut mer än jag gör nu, är otroligt stressande.
Nu börjar inte tävlingen förrän måndag, men nu den här veckan som gått, har vi vägt in oss och fått testa av grejerna. Det är en stegmätare, som visar bluppar, och på en vecka ska man göra av med 21 st bluppar. Det krävs 60 min raskare steg på en dag. Och jag med mitt stillasittande jobb, blir inte av med nåt, på dagen. Och åker jag sen hem och sitter hela kvällen med bokföringen för hockeyn, så har jag gjort av med NADA.
Åker jag på F&S så gör jag av med dagens ranson. Men så tusan att jag hinner åka dit varje dag...
Och att sen gå ut o gå, det känns inte som det är inom mina ramar.
Nåja skitvart, jag får väl dra ner de andras resultat.
Ja just det, glömde nämna, men om man inte gör av med sin timme om dagen, så får man 10 min plustid nästa dag.
I morse hade jag 80 minuter. :) Vojne vojne
Nu har klockan gått över 12 och jag har 120 min, varför jag fått så jädrans många får jag inte riktigt ihop. Borde ha 90 min nu.
Men hur som helst, det är en jättebra sporre att gå ut o röra på sig.
Men tyvärr på mig, kanske en negativ effekt. Dåligt samvete och magkatarr.

Någon på det andra företaget, hade satt den på armen, när de arbetade. Och fått ner mätaren rejält. Men jag tycker att OM man vara med i sånt här, då ska man inte fuska. För då kan man lika bra skita i det. Sonen sa att han kunde ta den en dag på jobbet, men va tusan. Det är ju inte det som är grejen.

I morgon ska son nr 2 iväg o spela bortamatch, samling i hallen 6:15. Sen kommer han hem i morgon kväll med båten igen.
Nästa helg ska han iväg på regionsläger, han är uttagen till första uttagningen, jag tror de är 12o stycken i hans ålder som prövas i första vevan. Får se hur det går.

Dags för kudden, får se om jag hinner ut o springa ner min mätare något i morgon? Förmodligen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar