söndag 30 augusti 2009

Måste städa lite

Jag tar en bit i taget, tog köksgolvet nu på morgonen, och röjde av diskbänken.
Men här står ännu kartonger och annat, men jag får ordning på hemmet bit för bit.
Ska nog ta groventren, för den stör mig mest när det är skitigt. Och 6 personer har miljoner skor, känns det som. Trots att det är killar!

Igår fick vi revanch mot Enköping, det gick till straffar, men vi borde ha vunnit i fulltid. Men släppte in reduceringsmålet när det var 15 sek kvar av matchen.

Sonen som var i Nynäs fick ett tufft motstånd, de var inga roliga o spela mot. Och de torska i bägge matcherna, men andra matchen blev lugnare. Det som var skönt var att min son hållit sig lugn, han kan lätt bli lite överhettad ibland, tyvärr.
Men de hade fått mycket beröm av tränarna efteråt.

Gubben kom o gick, han jobbade dygn i fredags, åkte till nynäs igår morse, kom hem vid halv 1 och åkte till jobbet för att jobba dygn i dag också. Ser inte mycket av honom. Dessutom hade de fått rökdyka på fredagsnatten. Så han var rätt mör.

Jag tänker hoppa i joggingskorna idag, mycket planer så här på morgonkanten, undrar hur många jag skrider till verket med?
Det är en internmatch i hallen idag, jag hade inte tänkt berätta det för sonen, men troligen får han reda på det ändå. Tränare sa att han inte räknade med dem, men kom de fick de vara med. Då stupar lite av mina planer, för jag måste ju åka ut och se och då ramlar det lätt på min lott att öppna cafeterian.

Nu när jag rabblar delar av min arbetslista, inser jag att jag inte kan sitta här.
Vad ska jag börja med? Städa eller joggingskorna? Kanske bäst att börja med frukosten?
Ha det najs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar