lördag 13 juni 2009

Nattvandrat


Oj vilken lååååång dag det varit.

Upp med tuppen i morse, nja egentligen var det samma tid som vanligt, kanske 10 minuters sovmorgon, mot en normal arbetsdag, så jag hann sätta på kaffet.

Iväg till radion, prata i radion är inte min grej, de frågar vad man känner inför skolavslutningen o sånt, vaddå känner?
Jaja, hur som helst tänker jag inte lyssna på inslaget, men min kompis ringde o muntrade upp mig och sa att jag låtit positiv. Något gott i varje fall.

Hem och sen iväg till Limpans skolavslutning, när vi kom in på skolgården så öppnade sig himlen, och det regnade och åskade, ända fram till "Den blomstertid nu kommer"

Och det roliga, Linus fick stipendium. :)
Efter en liten middagslur, åkte jag till jobbet och hämtade lite proviant, kom inte så långt därifrån, förrän de ringde tillbaka mig igen, så jag var tillbaka en liten sväng och fixade lite.

Hem o skulle förbereda maten, Ingela o Johan skulle komma o äta. Men man kan inte annat än att garva åt våra middagar, först körde jag iväg stora sonen till några kompisar, nåja minus 1 till maten tänkte vi.
Sen var jag o hämtade Jonatan vid träningen, två kompisar kom med, nåja nu är vi plus 1 tänkte jag, så det fixar sig, innan maten var klar, hade det ramlat till två kompisar till (men en av dem hade ätit)
Nu var vi plus 2, stora sonen ringer om hämtning, nu var vi plus 3 totalt 11 till maten.
Blir lite svårt att få allt o räcka till kanske? Men det löste sig.

Limpan har var på Olearys o åt med klasskompisarna, så honom var jag o hämtade vid 9 och sen skulle vi ner o nattvandra kl 22
Men innan dess så hade jag varit taxichaufför, gubben lagade mat och jag körde alla dit de skulle och hem igen.

Sen har vi vandrat, gata upp o gata ner, riktigt trevligt med alla föräldrar, och jag kan säga, det var nästan fler föräldrar än ungdomar ute ikväll, vi blev fast på många ställen då vi träffade andra som var ute o vandrade. Jättekul. Och ungdomarna är så mysiga och tar det bra att vi är ute, och som avslutning, så fick vi tummen upp av en kille som var på hemväg.

Nu är det NHL som gäller, jag tänker faktiskt gå o sova, de som orkar i familjen kommer att se och just nu är det 3

1 kommentar:

  1. Grattis till Linus som fick stipendiet! Det är han värd efter allt slit! Hurra hurra hurra!!! Gud så kul!

    SvaraRadera