tisdag 30 juni 2009

Visby Hamn

Det är helt otroligt hur mycket båtar det är. Och för att inte tala om alla utställningstält, politikerveckan är här.

Men jag brukar inte vara i stan, så jag kanske är lite ovan. En sak är jag ovan med i varje fall, det är vårt varma hus, man vaknar om nätterna och svettas. Jag är van med vår svala sköna husvagn. :)
Nåja, ingen idé o klaga, för nästa vecka när jag äntligen bor i den, är det inte säkert solen lyser lika klart. Man måste passa på o njuta.

Och idag njöt vi med att åka till Åminne och bada, Ingela hade med sig Hawaiian tropic och självklart ville inte jag vara sämre utan smörjde glatt in mig.. Say no more.

Ikväll är jag röd som en tomat, jag får ta den smällen, när jag kom hem, var det ingen som tyckte synd om mig. Skyll dig själv sa de bara.
Javisst, jag tar den smällen, men de latmaskarna som inte åkte åkte med, har inte ett uns av rodnat ens.. :) Och de två som åkte o badade på västra sidan, de fick minsann bada i ishavet.. haha.

Fick mess av I förut, om vi skulle åka till stranden i morgon.. Jag svarade att jag måste kolla om jag var lätt bränd eller vidbränd först. Städningen av huset går fram i snigelfart, eller typ myrsteg. Det är för varmt att göra något på dagarna och ikväll åkte vi till hamnen och käka glass istället för att göra nån nytta. Nåja det finns några dagar kvar i veckan.

1 kommentar: