tisdag 12 februari 2013

Hemma igen

Ja på söndag har vi varit hemma en månad. Och vi har haft det alldeles alldeles underbart. :)
Vi har till och med hunnit med en återträff, gubben har hunnit operera sig, vi har varit på idrottsgala. Och vi har hunnit skotta snö. ;(

Vi har hängt i Florida Mexico Kuba Bahamas och för att sedan avsluta med shopping i Miami.
Kärran har varit duktig på att skriva dagbok, så jag tänkte sno lite bitar av den och göra ett inlägg om varje ställe vi hängt på.
Sen får jag avsluta med att fylla på med bilder. Det ligger på datorn, vilken jag just nu gör en back up på. Skärmen är spräckt och jag behöver skicka iväg den för att få kostnadsförslag på reparation. Det är surt, nya fina, dessutom behöver jag den för att göra matchprogrammen. Så jag vill inte skicka den riktigt än.

Har precis läst ut Steve Jobs biografi, jag började på Bahamas,och blev klar nu. Det var mycket läsning och liten text, så jag ångrade många gånger att jag inte lyssnade istället. Visst jag kunde läst den på paddan. Men jag kämpade på i min pocket. Det är en stor man, ja eller var. Jag blev djupt imponerad och samtidigt så led man med dem som arbetade med honom. Han har skapat otroligt mycket, mycket mer än vad jag visste om.

Det blev inte så mycket läsning på vår resa, tror jag läste ut två och började sedan på Jobs. Lagom med slöa alltså. :)

I övrigt lyssnar jag mest på podcast nu för tiden, därför blir det mindre läsning. Poddar är kortare och man behöver inte leta så mycket för att hitta tillbaka. Lagom lättsam underhållning och jag slocknar rätt fort.

Tänkte skriva några återkommande punkter om varje ställe vi varit på. Antingen bedömer jag de, eller så tar jag upp problematiken. De kommer att handla om:

Toaletter
Internet
Mobil
Pengar
Boende
Stränder
Flygplats
Mat

Vet inte jag kanske fyller på listan, om jag kommer på andra vinklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar