måndag 28 juni 2010

Teknik kväll

Jag har verkligen ordnat med allt ikväll.
Men först blev det lite senare från jobbet mot vad jag tänkt. Sen när jag kom hem, fanns det inget i frysen som jag kunde tänka mig att laga till, så det blev en snabbis till affären och lite snabbhandel. Grillad kyckling och pasta blev det till middag.

Sen skulle jag då uppdatera min iphone, insåg att det tog massor av tid. Plockade då fram J´s dator, som efter några vändor i golvet, varit på rep och kom hem med W 7 i. Tyvärr har jag inte hittat några drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet, idag gjorde jag en ny scanning över nätet, men efter 1 timme gav jag upp o slängde i vista skivan. Nu får han köra vista igen. Det gick rätt snabbt o lägga in den, men uppdateringar, tar en evig tid. Den håller på än, har kommit till 15 av 85..

Skulle ändra min båtbiljett också, fungerar icke. DG säger bara att mitt lösenord eller email är fel. Jag bad dem skicka det korrekta, vilket var samma som jag försökt logga in med. Så jag får nog lyfta telefonluren i morgon. Att skriva i en ny bokning är inte att tänka ens.

Städningen då? Känns nästa som jag hittar på en massa saker, för att slippa ta tag i huset. Och lite så är det nog. Men datorerna måste fixas när vi har tillgång till bredbandet också. Så datorstädningen får väl ingå i de hele.. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar