måndag 21 juni 2010

Nymålad

Gubben har målat några av våra innedörrar, har man bara rätt
färg, så blir det jättebra.
Det börja med att jag förr förra året målade ytterdörren. Har man
vita dörrar, blir de inte snygga efter några år.
Vi köpte färg o jag satte igång, det blev jättebra.

Så var det en tonåring som slog hårt i sin dörr, så den gick
sönder, inte kul. Jag såg framför mig hur vi var tvugna att köpa 6
nya innerdörrar. :(
Men med lite lim, skruv, spackel o färg. Voilá, dörren är som ny. :)

Nu ikväll har jag målat dörrfodret. Så man kan säga att jag satte
pricken över iet. :)

2 kommentarer:

  1. Det är roligt att pyssla, eller vad man nu ska kalla det. Särskilt när man tittar på resultatet och ser att det blev så mycket bättre än man hade väntat sig innan. Då blir man nöjd och stolt. Jag sitter och funderar på vad jag ska dra igång för projekt när jag är klar med mitt nuvarande syprojekt. Ett litet hönshus kanske?

    SvaraRadera
  2. Jaha, och där sitter du med en sååå bra kamera. Och inget kort får man se!!! Skärpning kvinna! Upp till bevis!

    SvaraRadera