måndag 28 juni 2010

Käka myror


Grabbsen har gjort en ny upptäckt. Lämna cocacola burkar framme vid datorn, och man har miljoner myror där dagen efter.. hehe

Känner mig lite skadeglad. :) Som vi kan tjata över skålar glas burkar godispapper och endast grabbarna vet vad, som slängs runt datorn. Senast igår var jag på dem flera gånger, och de tog ut det mesta, utom Colaburken. I morse såg jag myrkanalen på väg in i rummet och tänkte. Vad skönt, vi slipper myrorna i köket i år.

På lunchen ringde yngsta sonen: Mamma kan du fixa något mot myror.. Och idag är rummet välstädat o fint.

Men myrorna letar sig ännu in, men samlas nu vid dosorna, jag har inte riktigt kommit på vilken väg de går in.


Min granne säger alltid att de går ut vid Midsommar, så återigen funderar jag på att hämta henne och visa vart de tar vägen när de lämnar hennes hus. :)


1 kommentar:

  1. Ett otyg de där. På jobbet är det någon som springer och häller ut stora drivor med kanel, det ska visst vara avskräckande. Annars brukar de försvinna av sig själva lika plötsligt som de kommer.

    SvaraRadera