söndag 20 juni 2010

Godmorgon







Ja det är det faktiskt, solen skiner på blå himmel, och jag är pigg o alert.





Ja kanske inte helt alert, men jag är vaken o uppe.





Så en resumé på det berömda bröllopet i natt vid halv 1. Och man blir imponerad, det är något stort som hänt och de var jättefina. :)

Men jag har varit skittrött på tidningarna och teve som haft sida upp o sida ner, med alla inför-bröllops-grejer.










Den nya routern, fungerar klockrent. Jag är så glad, att vi investerat i en ny. Det är faktiskt den 4:e i ordningen när jag tänker efter.










Min iphone funkar efter uppdateringen. Det tog en himla tid, så den fick ligga kvar hemma under tiden jag var o handla. Sen fick jag in mina nya böcker också. Därebland, Marie Jungstedt, Anna Jansson, Patty Smith o Katarina Mazetti. Bra investering återigen Maran, nu finns lite sommarlyssning. :)

Däremot så tog strömmen slut i mobilen igår kväll, undrar om något låg o åt ström, när jag var ute. Jag vet att den kan käka ström när den får leta nät hela tiden. Men så nära almedalen som jag var, så finns det ju täckning.

Vi blir ju 3:e stad i Världen med 4G. Märkligt att lilla Visby kan komma med på den kartan. Men allt har sin förklaring med almedalsveckan. :)


Läste buffetidningen igår, och jag säger bara ojoj, vad många läckra recept inför midsommarhelgen. Man bara dreglar, men jag har valt ut 4, en variant på bärtårta, en jordgubbssalsa, en sallatsvariant och en silltårta. Mums!
Jag bjuder på lite fina bilder på mina små anrättningar, men troligen kommer de inte att se lika fina ut på mitt bord. :)






























1 kommentar:

  1. Haha, ja jag känner igen det där med att man dreglar över recepten i mattidningarna. Det ser så vackert ut, och så gott. Och så lagar man det, och visst är det oftast jättegott men så himla tjusigt är det inte ofta det ser ut.

    SvaraRadera