lördag 10 april 2010

Golf & Solsidan

Jag ägnade fredagskvällen åt golf. Förstår inte riktigt hur jag är funtad?
Det är ishockey varje kväll, men igår när det inte var någon hockey, och jag hade total kontroll över fjärrkontrollen. (maken arbetade)
Då kollar jag på golf, först repris från torsdagen och sen fredagens tävlingar. I pausen däremellan såg jag sista avsnittet av Solsidan. Det är tur de sitter o skriver på en fortsättning.

När man kommer in på golf, så kan man inte missa allt snack om Tiger W. Jag orkar knappt läsa eller lyssna på allt snack. Man måste ju hela tiden ha silarna i öronen eller framför ögonen. Och förstå att det är massor som skarvas och dras ifrån. Han säger inte så mycket, så om någon hostar något om Tiger, är det en löpsedel dagen efter.

Hur som helst, han han gjort idiotiska saker, han har varit hela världens gullgosse, och svikit alla, inklusive sin fru.
Men man kan ändå inte ta ifrån honom att han är en stor idrottsman, och på jobbet sköter han sig utmärkt. Det är bara trist att när man kollar golfen, ska behöva höra alla spekulationer om än det o än det andra.
Jag tycker man måste skilja på sakerna. Jobb är jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar