måndag 29 april 2013

På plats

Vi hänger i Dubai, och typiskt nog har det varit molnigt och det kommer små regnskurar, skurar är kanske att ta i, man behöver inte flytta in och några minuter senare har det slutat.
Vi var vid stranden igår och vi har redan fått en rosa ton. :)
I lördagsmorse när vi landade, då hade jag bokat ett hotell nära flygplatsen. Det kostade 400 och då vi hade flygbonus, så betala vi 150kr. Hotellet var ett 3 stjärnigt, men för mig ett 1-2 stjärnigt.
Spelade inte så stor roll, vi kom kl 5 på morgonen, checkade ut kl 11

Vi tog taxi till vår lägenhet, men när vi kom till lägenheten, visade det sig att vi var tvugna att åka till en resebyrå. In i taxin igen och tillbaka. Vi åkte nog taxi i minst en timma. Och när jag kom ut från resebyrån efter 15 min sa gubben, det blir dyrt det här, taxin har tickat fram 6kr :)
Vi betalade 280 svkr för den resan, så taxi är billigt. Men jag får lotsa dem till vårt ställe, tur man läst in sig på kartan.

På kvällen strålade vi samman vid Dubai Mall, några var sugna på att åka skridskor, men då det var uppvisning så åkte vi vidare till Madinat, där blev det en galen kväll den slöt väldigt sent och som tur var blev vi stoppade på sista stället, pga att några hade kortbyxor. 😊

Igår (söndag) vaknade jag och hade väldigt ont i sidan, strax under revbenen. Har jävligt svårt att komma från liggande till sittande, och tvärt om.
Vi knallade ner till poolen och när solen gick i moln, gick vi en sväng i Marinan.
De andra messa att det var dags för lunch. Tog en taxi till Ocean beach och west 14, lunch drinkar och en liten stund på stranden.

Vi kom därifrån vid 18, middagsplanerna blev bestämda till 20, men vi stanna hemma för att kurera mig.
Idag mår jag lite bättre och vi börjar vid poolen idag med.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar