söndag 7 april 2013

Miami

I Miami skulle då våra vägar skiljas, Kerstin o Conny hade en vecka kvar och de hade bokat kryssning. Vi hade bokat olika hotell för natten, så vi vinkade av varandra på flygplatsen.
Vi åkte till vårat med taxi, checkade in, tog sen en taxi till ett shoppingmall. Först då mat. Sen konstatera vi att shoppingen inte var så mycket att ha, ut för att ta en taxi till Dolhpin mall. Men att få tag i en taxi var inte enkelt, strax kom en säkerhetsvakt ut och han hjälpte till att beställa en bil. Sen stod han i en kvart och prata, och som han prata. :) Men det var trevligt och underhållande. Där vi stod kunde man se flygplanen gå in för landning, vi stod och väntade i en halvtimme och under den tiden räknade jag till 13 flygplan.

Till slut kom då vår taxi och vi tog oss till Dolphin Mall, och där fanns det bra shopping. Plus barer, musikuppträdande och bio mm.
Vi splittrade upp oss och gick på var sitt håll, gubben, jag och Annica. Tyvärr så fungerade inte Annicas visakort, så hon hade tappat lite av shoppinglusten. Berättade hon när vi sågs igen någon timme senare. Jag hade fått beställningar från Sverige, så jag sprang mest runt och letade efter saker till andra. När vi såg sen, sa jag till Annica, vi åker hit i morgon förmiddag också, det hinner vi. Då blev hon genast gladare.
Så nästa dag, checkade vi ut, lämnade väskorna i receptionen och tog en taxi tillbaka till Dolphin.

Vi splitta igen, men nu fick jag med gubben en liten sväng först, vi köpte tröjor till Johnnie och kortbyxor och tshirt till gubben, sen sa han: skulle du inte köpa Apple airtv? Åh det hade jag glömt, kollade på sån dagen innan, och hade kollat med Annica om den amerikanska skulle funka i Sverige, vi hade kommit fram till att det var strömsladden som skulle vara fel, men i övrigt skulle det gå. Och det var en helt vanlig strömsaldd.
Lite roligt var det att gubben påminde mig, han som tycker jag är ett tekniknörd.. Han ville också ha en sådan. :)
Sagt och gjort, en sådan inhandlades för 600kr. Ett klipp! :)

När vi började känna oss nöjda, jag hade köpt, GAP, Hood tröjor och levisjeans, inte så mycket annat till mig själv, men jag var nöjd.
Samtidigt vi klev in i taxin, fick jag ett mess om att flyget var försenat. Det var ganska väntat, då grabbarnas plan också varit det, och vi hade varit försenade på nerresan.
Vi åkte till hotellet, packade om och softade lite, innan vi tog hotelltransfern till flygplatsen. När vi checkat in och gått igenom alla säkerhetskontroller, tog vi en fika och betraktade skådespelet när flygplanen, lastades om och rullade utåt startbanan. Vilka enorma flygplan!
Vi fick se vårt eget rulla in och de var inte så mycket försenade, kanske 1 tim. Sen var det då dags för ombordstigning, då sprang vi på några Stockholmare, ett äldre par, han var då en riktig snackare, dessutom en klagande resenär, som gnäller över det mesta, varför reser man då iväg? När vi äntligen blev av med dem, så försökte vi hålla oss undan. Man blir lite oroad att man ska få de i stolen bredvid på flyget, men vi klarade oss. :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar