fredag 19 april 2013

Föräldrar

Föräldrarna börjar bli gamla, man kan inte säga annat. Min pappa är 88 år och häromdagen prata han om att köpa elcykel. Han är rätt glasklar och pigg, men har ont i sina ben.
Mamma är 86 och hon har alzeimers. Och oftast känner hon sig rätt yr. Hennes sambo är några år yngre, och tack vare honom kan hon ännu bo kvar i sitt hus.

Den här veckan har det varit mycket föräldrar, jag har varit på lassis 3 ggr och 1 ggn på VC. Gubben har väl varit ännu fler vändor på lass.
Han har fixat pappas bil och jag har sovit hos min mamma en natt. Inte blev det många timmars sömn, men ändå.
Nu är alla hemma igen och nu kan jag också sova hemma.
Men det här med Alzeimers, det är verkligen inte kul. Och i natt när mamma slängde ut mina skor i trädgården, var jag inte så road.
Men idag, när tänker på det, kan jag inte låta bli att le. Så jädra komiskt. :)
Men såklart, Alzeimers är en skitsjukdom. När jag skulle åka, så tapetsera jag huset med lappar, om var jag var, om var hennes sambo var, och att hennes syster skulle komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar