lördag 7 januari 2012

Vet ni

Någon topp 10 ska ni inte få från mig, sorry men jag vill inte ens summera 2011 så.
Vet inte om jag får ihop 10 grejer? Eller visst får man ihop det, men när man förlorar människor, då känns inte topp 10 så aktuellt.
Låter jag negativ? Ja förmodligen, men jag känner mig inte negativ. Det känns inte som ett negativt år.

Hur som helst, så går jag i ett lyckorus efter att ha tittat på JVM i nättras. Jag fick verkligen kämpa för att hålla mig vaken, tror jag tog 3 snappisar innan matchen började kl 02:00 sedan tog jag den fjärde snappisen i början på 3 perioden.
Men då det avgjordes då halvstod jag upp i soffan, herrejävlar säger jag bara, idrott är stenkul. :)
Vi har en gute med, det känns extra roligt, och man blir stolt och otroligt lycklig över att vår lilla ö, kan vara till nytta i detta VM, lagkapten dessutom..ja ni hör, Stolt är ordet.
Ikväll har vi spelat i vår egen lilla hall. En riktigt rolig match, vi var skitbra. När det var 5 min kvar, stod det 2-2. Då sa gubben vid onlinerapporteringen: Maran blir det straffar då får du ta över. Okej, sa jag pang pang pang och helt plötsligt stod det 5-3, inte en tendens till straffar. :)
Ishockey kan gå fort.

Just nu njuter jag av att det är fredag, en ledig fredag har man haft, gick o la mig kl halv 6 i morse, klev upp kl 9:00, duscha, åkte och plocka ur farmors hus lite, lämna tillbaka vedsläpvagnen, hämta mat på Max, sen till hockeyn. Tror man somnar ovaggad ikväll. :)
Men framför mig ligger 2 lediga dagar, underbart. Jag behöver inte städa, huset är rent, jag behöver inte tvätta, tvätten ligger färdigtvättad invikt i skåpen.
Jag har en lunta papper jag kan roa mig med, kanske kanske tar jag tag i det? Mitt enda aber är att kocken är bortrest. Kan man leva på Max i 3 dagar?

5 kommentarer:

  1. Klart att du kan leva på Max några dagar ;o) Ja visst var det kul att juniorerna lyckades! Så otroligt duktigt! Inte orkade jag titta, men Amelie satt uppe hemma hos sin nya boyfriend och såg matchen, så jag har fått referat :o) Hon har träffat en kille som spelar för Spånga J18, så nu simsalabim är hockey det bästa som finns och hon sitter var och varannan helg och ser matcher lite här och där.

    SvaraRadera
  2. Kul, vårt J18 lag åkte över idag, de möter spånga på bortais imorgon. :)

    SvaraRadera
  3. Nä, du låter inte negativ. Faktiskt så är ordet negativ det sista jag förknippar med dig. Jag har full förståelse att någon topp 10 inte känns relevant att lägga energi på just nu.

    Jag som inte är ett dugg sportintresserad fpörstår ju inte ett smack men kan ändå ryckas med när folk skriker av jubel - vilken stämning man kan ha i tv-soffan, kan bara tänka mig stämningen i en hall...

    Puss & kram & pepp !!

    SvaraRadera
  4. Ja, och jag har fått rapport från läktaren (han spelade inte idag)att ni vann. Eventuellt åker han med över när det är retur :o)

    SvaraRadera
  5. Ja i förlängning blev det vinst.

    SvaraRadera