söndag 7 mars 2010

Soffläge


Skulle softa lite igår kväll hade jag tänkt. Softade föresten rätt mycket på dagen också. Ingela ringde o kollade om jag tänkte åka med till G:a brandstationen. A-laget hade avslutningsfest, och våra män tyckte vi skulle komma dit. Men jag tyckte nya soffan var skönare.

Innan hade de varit på ölprovning. Och de skulle hänga i baren på G:a Brandstationen till kl 19 för sen var det bad. Jag lovade hämta gubben vid 19.

Innan dess hade en av spelarna ringt till Ingela och beodrad oss att komma dit. Berätta om det något fel på oss, frågade han. Fredrik så mycket tid har du inte, sa Ingela. :)

Gubben ringde strax efter o sa att han styrt om allting. De stängde baren och efter att grabbarna badat, skulle de komma hem till oss.. Slut på friden, alltså.

De kom i ett antal taxibilar och några hamnade i köket, andra i soffan och på golvet för att kolla melodifestivalen. De från Dalarna försökte få oss andra att heja på Orsa spelmän. Men någonstans måste gränsen dras. :)

Ett tag hade vi kö till toaletterna. Till slut var jag tvungen o fråga, hur det kunde bli kö, när det bara var grabbar i huset. Då hade de kommit på att någon sov på muggen. Mycket riktigt, när vi låste upp hittade vi en 190 cm pojke som försökte få rum på badrumsmattan. :)

Han flyttade in i Linus säng, och en stund senare, låg en annan pojke o sov brevid. :)

När sista taxibilen kom, åkte de dock med, men jag tror de åkte hem o sov vidare, om de inte piggnade till av resan. De var inte särskilt berusade, utan mer trötta av att de var inne på andra dagen av festandet.

En av de nya killarna är så himla skön, jag filmade när han fick igång allsången till Pärleporten, som de bara kunde en vers på. Och när de sista bilen gick, så fick jag försäkra mig om att de inte åkte ifrån honom. Han satt kvar i soffan o sa (på norrländska): Mats skicka hit dem på efterfesten..
Nej iväg med dem, de hann väl en timme ute på krogen ungefär. :)



Nu har jag soffan för mig själv igen, kollar på Vasaloppet i godan ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar